Pestvogel-Bohemian Waxwing

Pestvogel-Bohemian Waxwing
De Bohemian Waxwing oftewel de Pestvogel

zaterdag 17 februari 2018

Jong geleerd, oud gedaan....

Waar ga je beginnen met je Blog? Nou het begin lijkt mij het meest logisch.

Mijn interesse voor de natuur is ontstaan in een tijdperk voor internet en blogs, gewoon met de paplepel ingegoten zoals dat dan heet. Mijn vader had ook een liefde voor de natuur en als kind hobbel je daar gewoon achteraan. Ook was hij altijd in de weer met zijn fotocamera en staat hij op de vele vakantiekiekjes met een camera om zijn nek. Zo'n mooie van Praktica in een leren houder, hij ligt nu als "erfgoed" bij mij in de vensterbank te pronken naast mijn vaders verrekijker die ook steevast elke vakantie meeging. En wat heb ik als kind veel mogen zien, uren gewandeld in Drenthe en prachtige tochten in de Alpen en Italië gemaakt. Ja, daar is het ontstaan! De laatste jaren is er meer ruimte in mijn leven gekomen om tijd vrij te maken om de natuur in te gaan en proberen het vast te leggen met mijn camera, een Canon 60D.

Middels deze Blog wil ik iedereen ook dat mooie van de natuur meegeven. Het leren kijken en genieten van de natuur om ons heen. Het leren waarderen van de kleine dingen die het leven zo groots maken.
Vogels zullen een prominente plaats innemen op deze Blog want daar geniet ik nog het meest van. Vele uitstapjes en zelfs ook vakanties staan in het teken van vogels kijken en de natuurbeleving. Hopelijk is het leuk en leerzaam om deze blog te lezen, ENJOY!

Alk-Alca torda, Farne Isles juni 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten