Pestvogel-Bohemian Waxwing

Pestvogel-Bohemian Waxwing
De Bohemian Waxwing oftewel de Pestvogel

zondag 10 juni 2018

Libellen en juffers in het Voornes duin

Sinds kort ben ik in het bezit van een macrolens. Een EF-100mm L- F/2.8 IS USM van Canon, en daar probeer ik vooral in de zomermaanden vlinders,libellen,hommels en bloemen mee te fotograferen. Het vergt nog enige oefening maar ik vind het erg leuk om te doen dus de resultaten komen vanzelf.
Zo heb ik onderstaande libellen kunnen fotograferen in het Voornes duin.

Azuurwaterjuffer

Gevlekte Witsnuitlibel- Leucorrhinia pectoralis man

Gevlekte Witsnuitlibel man
 De Gevlekte Witsnuitlibel is een zeldzame libel, zeker voor onze omgeving. Het mannetje is herkenbaar aan de witte snuit en de gele vlek op het achterlijf bij S7. We waren blij dat we deze libel in een poel zagen rondvliegen.
Viervlek - Libellula quadrimaculata

Vuurlibel - Crocothemis erythraea man

Vuurlibel man
De vuurlibel is een Zuid-Europese soort die zich naar het noorden toe uitbreidt. En daar word ik dan wel weer blij van want het is een prachtige libel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten